Wednesday, February 8, 2012

bulan penuh.


Untuk kesekian kalinya. Saye menyesali takdir hidup saye . Masya Allah.. Berdosakah saye.  Persoalan hidup yang tak pernah berkesudahan. Ya. Allah telah mengatur segala- galanya dengan baik. Dan setiap ape yang berlaku itu ade hikmahnya. Tapi kenape? Takdir, kebaikan, kegembiraan tak selalu menyebelahi saye? Kenape saye tak mampu memiliki ape yang orang lain miliki? Kenape? Dugaan demi dugaan.  Ya Allah. Kenape saye? Kenape saye bukan mereka?

Astagfirullahalazim… Istighfar Fara.. 

Ape yang saye rase  sekarang  hanya sunyi, terasing, unlucky.. Oh.! Sungguh saye hamba Allah yang tak kenal erti syukur.  Tapi tulah yang saye rase skarang. Ya Allah.. Kadang- kadang saye rase dunia ni tak adil. Ape yang saye harapkan tk pernah jadi kenyataan. Mungkin ini adalah takdir yang telah tertulis untuk saye.

Malam ni langit kelihatan sangat indah dari tingkap bilik saye. Angin malam sejuk je menghembus masuk ke tingkap. Dari tingkap bilik saye, saye nampak bulan penuh cukup menerangi malam yang suram ni. Saye tak sedar bile plak pipi saye basah dengan air mate. Tibe- tibe tangan saye otomatik je sapu air mate yang hampir nak masuk mulut ni. Sesekali, saye tengok pokok-pokok yang hidup sekeliling, kandang kambing  milik ayah.
Takde perkare sangat sedih pon berlaku malam ni. Tapi ape yang jadi, perkara yang same sejak dari dulu. Berulang-ulang kali. Perkare yang saye saye tak suke. Untuk kesekian kalinya. Mungkin ade yang alami situasi macam saye. Terlalu banyak perkara yang tersimpan dalam hati. Tapi takde tempat nak luahkan. Saye pandang bulan dengan penuh harapan. Mengharapkan keajaiban dalam hidup saye. Minda saye buntu. Kosong. Tapi hati saye memberontak tak tenang.

Entah ape yang saye cube nak luah saye jugak tak pasti. Yang saye tahu, hati saye sebak.
oh. ! Malam ni saye takkan tidur lena.

Rindu.Nanges.

No comments:

Post a Comment

kawan2 si gemok.