Tuesday, July 26, 2011

hidup yang xselalu sedap.

Malam ni malam bosan. Buat saye rase nak menulis. Rumate baru da tido. Malam masih gelap. Lagi 5 jam lagi, penghuni hostel ni akan bangun. Bersiap. Tunaikan tanggungjawab.
 Hidup macam kami, kena banyak sabar.
Orang nampak kami. Nurses ni sedap kan. Tapi tu la. Hidup ni xselalu sedap macam wafle kat Hospi mart sepital Ipoh tu. Hidup ni kadang xbest. Macam naik lif. kdang2 penuh. Duduk himpit2. tapi kene naik jugak sebab nak pegi keje.
Rutin harian seorang Nurse, 5.30 pagi bersiap2 nk g keje. 6.30 terpacak dalam wad. pukul 2 xtentu lagi balik umah..  Bukan nak menyesali takdir . takde la nak mengeluh. Biase la tuh. Setiap orang ade kesusahanya ..
 Kerja saya adalah satu profesion yang mulia. Tapi, kalau salah langkah. Kamilah pengutip dosa paling banyak.
Kenape??
yang tuh , lain kali la cite..

Kenape tulis tentang karier? Sebab dah teruja sangat nk abis study da. Lagi 4 5 bulan lg ..InsyaAllah..
Harapnye dapat la abiskan. Moga saye dapat rase nikmatnya berbakti untuk umi dan ayah..

Tuesday, July 19, 2011

its the noktah

Haiishh...~  mengeluh sket.. da lame ta berbloging ..  sian blog .. kish  cket amuuxx3!~
hihik!~
Sepanjang penyepian ni. banyak da blaku lam idop saye.. Macam2. Manis masin pahit. macam2 ada...! haha

sekareng da sem last jadik student Nurse ni. Alhamdulillah.. Tak lame lg da..  Cepat2 la abis. Cepat sket ley naik kete sendirik. asek cilok kete orang je kn.. hihi.

Patuh, pat brite umi nak dapat baby.~ aww..
Pasni nk kenal diri kene ckap, saye anak ke 2 dari 7 adik bradik.. huuuu~ ramai nye amanah Allah.

Patuh pindah dari sekecik2 kolej kat Taiping si bandar warisan tuh.Pegi pulak ke KSKB. Ulu kinta.
ditekan kan. ULU..

da abis cite suke..

Hidop kalau xsdey xbest la kan.Haish.. Setelah 2 tahun lebih2. Saye dengan Cik Gewe berleving, akhirnya kami da xlagi bergelar Gewe. Sebabnye.? Entah la. nannti2 la yerk. Ade mase kang kite setori lain ..
Macam mane prasaan? Unspeakable.. haha. Yang pasti awak masih di hati. Redha. InsyaAllah..
Semoga Allah menemukan jodoh kite kelak.. Amin.....