Saturday, May 7, 2011

Anak Kampung.

 aku rindu suara unggas
yang menyanyi riang buat hati senang
aku rindu suara mereka
tertawa riang bernyanyi hiba

aku anak kampung
mainanku bunga hutan
larianku diteman denai dan belukar
hiburanku  bukit dan pepohon
tangisanku diusap bayu desa
teriakanku disambut si singai tenang
bawa pergi duka.

aku anak kampung
menjadi  harapan bunda
menjadi impian ayahnda
petunjuk si kecil

Aku anak kampung
tidak betah bersama si kota
tidak petah berbicara dunia
tidak mampu  menyarung sutera jambu
tidak mampu memberi madu

Aku  anak kampung
ya, di desa tempatku
aku senang dengan duniaku
kampung itu syurgaku

Jangan benci
hanya kerna kau tak punya .
untuk rindu.
siti..
suara unggas kecil yang mendamaikan
ps: dipinjam oleh saye . dari siti. 

No comments:

Post a Comment

kawan2 si gemok.